Audiencia de Alicante.
Marina Alta

22 anys de presó per a un home per abusar durant una dècada de les filles menors de la seua parella a Alacant

El padrastre de Diana i Daniela va començar a tindre relacions sexuals quan les víctimes tenien 10 i 8 anys aprofitant la seua posició com a figura paterna.

Més informació: Un entrenador de bàsquet que "besava i tocava" jugadores s'enfronta a 61 anys de presó a Alacant

Llegir en Català
Alacant
Publicada
Actualitzada

Un home ha sigut condemnat a 22 anys i quatre mesos de presó per dos delictes continuats d'abús sexual amb accés carnal comesos contra les seues dues fillastres, Diana i Daniela, que van començar quan estes tenien 10 i 8 anys i que es van prolongar durant més de deu anys a Alacant.

La Secció 2a de l'Audiència Provincial d'Alacant ha dictat sentència condemnatòria contra l'home, que es va aprofitar de la relació de superioritat i confiança que exercia sobre elles com a figura paterna.

Se li imposen 11 anys i 2 mesos de presó per cadascun dels dos delictes, sumant un total de 22 anys i 4 mesos. El temps màxim de compliment efectiu serà de 20 anys.

Les menors van arribar a Espanya en 2011 des de Bolívia a Altea per a viure amb la seua mare i el condemnat, amb qui van formar un nucli familiar i al qual anomenaven "papà".

La sentència detalla com l'acusat va anar manipulant i abusant d'ambdues per separat, sense que cap de les germanes sabera el que li passava a l'altra.

En el cas de Diana, els abusos van començar al voltant del seu onzé aniversari en 2012 amb tocaments que, a poc a poc, van escalar fins a agressions sexuals amb penetració.

El processat la coaccionava per a mantindre el secret, amenaçant-la amb contar-li a la seua mare que parlava amb altres xics. Els abusos van continuar durant anys en els moments en què la mare treballava, fins que van cessar en el curs 2017-2018 quan la jove es va negar rotundament a continuar.

Amb Daniela, el condemnat va començar a abusar d'ella de matinada aprofitant l'espai reduït de la seua vivenda familiar a Altea. A partir dels 9 anys, l'obligava a practicar-li fel·lacions. L'agressor li feia creure que el sexe "era amor" i que era una forma de mostrar afecte familiar.

Els tocaments i abusos van continuar fins i tot fins als Nadals de 2022 a 2023, aprofitant que havia sigut admés en la vivenda com a suport després d'un intent de suïcidi recent de la jove.

La resolució judicial fa especial èmfasi en les greus i intenses seqüeles que estos fets han deixat en el desenvolupament personal de les germanes. A causa d'estos abusos, les joves patixen en l'actualitat un trastorn d'estrés posttraumàtic crònic i reactiu als prolongats episodis d'abús.

A més de la condemna de presó, l'acusat té prohibit acostar-se a menys de 500 metres o comunicar-se per qualsevol mitjà amb les víctimes durant un termini de 16 anys. Inhabilitacions professionals i tutelars: Se li priva de l'exercici de la pàtria potestat, tutela o guarda per 6 anys.

A més, queda inhabilitat per a qualsevol professió o ofici que implique contacte regular i directe amb menors durant 20 anys.

Haurà d'indemnitzar amb 80.000 euros a Diana i amb 100.000 euros a Daniela pels danys morals i perjudicis patits.