Bernabé a su llegada a la sede del PSPV este lunes
València Ciutat

Pilar Bernabé oficialitza la seua candidatura a l'Alcaldia de València pel PSPV: "Seré l'alcaldessa dels 87 barris"

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, assegura que aplicarà la llei d'habitatge, la taxa turística i apostarà per una ciutat més verda.

Més informació: El PSPV inicia el curs amb les primàries per a les candidatures municipals i ajorna algunes conflictives

Llegir en Català
València
Publicada
Actualitzada

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, va presentar este dilluns de manera oficial la seua candidatura a l'Alcaldia per part del PSPV-PSOE.

Recolzada per l'actual portaveu local, Borja Sanjuán, els regidors del grup socialista i la diputada en Les Corts valencianes, Alicia Andújar, Bernabé va donar el tret d'eixida a la seua campanya electoral centrada, segons va defendre, en l'habitatge i en renaturalitzar la ciutat.

"Seré l'alcaldessa dels 87 barris", va afirmar, al mateix temps que va subratllar que "València és el seu projecte de vida". Durant l'atenció als mitjans després de la presentació de la candidatura, Bernabé va confessar que ha passat uns "anys molt complexos", però que ha "rebut el suport de tot el partit per a decidir lliurement què volia fer i com".

Les seues primeres mesures si es convertix en alcaldessa seran "aplicar la llei d'habitatge i un procés de renaturalització", amb la regla de "tres arbres que es puguen vore des de la finestra, 30% de zones verdes i un espai verd a 300 metres".

En esta línia, va assegurar que aplicaria la taxa turística per a "posar ordre al turisme desbocat" i "una política valenta contra els apartaments turístics". "Hui els barris estan buits d'habitatges i de negocis", va denunciar.

També apostarà per les grans infraestructures que fan que esta ciutat siga més competitiva i atraga inversió, i cuidarà de la salut física i mental de la ciutadania, davant de l'actual govern local "negacionista" del canvi climàtic.

A més, va defendre "dignificar i posar en valor" els familiars de les persones mortes en la dana d'octubre de 2024.

"Jo no parlaré ni de la fruita ni de Nova York, parlaré de València, del que li interessa a la gent perquè jo soc d'esta ciutat, vull esta ciutat, i sí, jo soc esta ciutat", va afegir.

Respecte al calendari que maneja per a deixar la Delegació del Govern per a centrar-se en la campanya electoral, Bernabé va defendre que "estarà el temps que puga continuar servint als valencians i valencianes". "Soc més útil ací, perquè el Govern d'Espanya és imprescindible en la ciutat", va concloure.

Candidatures

La delegada del Govern se suma així a les candidates del PP, María José Catalá, i de Compromís, Mónica Oltra, en la carrera per l'alcaldia que finalitzarà amb les eleccions de maig de 2027.

L'única incògnita que queda per resoldre és qui serà la persona elegida per Vox, encara que quasi amb tota probabilitat, serà Vicente Barrera, exvicepresident del Govern valencià.

Este dilluns finalitza el termini obert pel PSPV per a registrar les candidatures en 31 municipis de la Comunitat Valenciana de més de 20.000 habitants on no governen els socialistes, entre els quals s'inclou la capital valenciana. A València, Bernabé va ser l'única aspirant.