El districte de Jesús de València tindrà un nou hotel de 4 estreles i 63 habitacions al carrer Sant Vicent Màrtir
L'Ajuntament de València trau a informació pública la llicència per a este nou establiment en les parcel·les del PAI del Moncayo.
Més informació: València planteja un aparcament de sis altures per a compensar les quasi 500 places suprimides del futur bulevard García Lorca
L'Ajuntament de València ha tret a informació pública la sol·licitud de llicència per part de Puchanetti SL per a un nou hotel al carrer Sant Vicent Màrtir al districte de Jesús.
Es tracta d'un projecte, segons fonts municipals consultades per EL ESPAÑOL, que preveu la construcció d'un hotel de 4 estreles i un total de 63 habitacions.
Estarà situat al carrer Sant Vicent Màrtir, a l'altura del carrer Moncayo i pertany al PAI d'estes parcel·les que estaven sense desenvolupar al barri de La Raïosa.
El nou establiment comptarà amb set plantes, una àtic cobert i un soterrani, on s'instal·laran els servicis de l'hotel, com els magatzems de cuina o la bugaderia.
A la planta, a més, hi haurà una cafeteria oberta al públic. També estarà la cuina, la sala polivalent, la recepció i altres servicis. A la resta de pisos estaran les habitacions. A l'última planta coberta el disseny contempla una terrassa exterior, amb sauna, gimnàs i sala de lectura.
És una zona de la ciutat en la qual l'oferta hotelera està creixent en els últims anys, a causa de la proximitat de l'estació de l'AVE. Es tracta majoritàriament d'hostals funcionals o allotjaments tipus boutique, com el The Venue Hostel o el Bestprice i Habitacions Barra 89 de 2 estreles cadascun.
El PAI
El PAI del Moncayo comprén l'àmbit comprés entre els carrers Pianista Amparo Iturbi, Sant Vicent i Almudaina, una àrea on hi havia unes naus antigues i parcel·les degradades.
L'urbanització d'esta zona permetrà la construcció de més de 200 vivendes noves, la creació de zones verdes i l'eixample de la vorera coneguda com "de la mort" per la seua extrema estretesa, la qual cosa dificultava el pas dels vianants i suposava un risc elevat per a la seguretat.
Treballs al PAI de Moncayo
El projecte de reparcel·lació, impulsat per l'agent urbanitzador Iturbi-Moncayo Desenvolupament S.L, va ser aprovat per la Junta de Govern Local a l'octubre de 2024.
Compta amb una edificabilitat de 22.000 metres quadrats de sostre i una superfície global de 8.500, amb un ús qualificat com a residencial.
Quasi 5.000 metres quadrats es destinaran a sòl d'ús públic, entre els quals destaquen els 1.000 de zones verdes i espais lliures, així com els 3.200 de xarxa viària de prioritat per als vianants.
Esta zona en desenvolupament serà un eix important en relació amb l'actuació prevista a l'entorn del Parc Central.
Vista aèria de la zona
El sud de la ciutat es troba en plena fase de desenvolupament i modernització, amb projectes clau per a la zona com el bulevard García Lorca que s'alçarà sobre el soterrament de les vies del tren que dividixen els barris d'esta zona.
A més, en esta àrea està prevista la construcció d'unes 8.300 vivendes entre els nou plans que estan en diferent estat de tramitació.