El PP envia Catalá al Congrés després de criticar la seua rival del PSOE per fer el mateix: "No és compatible, no és seriós"
Els principals dirigents afirmaren que la doble candidatura de Bernabé a l'Alcaldia i a les generals demostrava que València "li importa un pebrot".
Més informació: Feijóo situa Maria José Catalá com a cap de llista al Congrés per València per a les eleccions del 29-N
La designació de la direcció nacional del PP de l'alcaldessa de València, Maria José Catalá, com a cap de llista al Congrés obligarà el partit a repensar el seu discurs durant la campanya electoral.
Els dirigents populars havien carregat les tintes contra la candidata del PSPV-PSOE, Pilar Bernabé, per ser també aspirant a l'Alcaldia de la capital. Els populars denunciaren que amb la doble designació els socialistes demostren que "València els importa un pebrot".
Així es va pronunciar en Les Corts el portaveu del PP en el grup parlamentari, Nando Pastor, que va assegurar que "no poden fer-te candidata a l'Alcaldia i al cap de res dir que te'n vas a Madrid". "No és compatible, no és seriós i, per això, a Pilar Bernabé no li interessa un pebrot València, la seua ciutat i la seua Alcaldia", va afegir el passat 13 d'octubre.
En esta mateixa línia es va manifestar el president de la Generalitat Valenciana, Juanfran Pérez Llorca, des d'Alacant. "Vorem que persones que en un primer moment anaven per a ser candidates a l'Alcaldia de València en exclusiva, com Pilar Bernabé, ara pareix ser que tindrà diversos càrrecs i no sap molt bé què vol ser", va dir.
A estes crítiques es va sumar també el número dos de Catalá a l'Ajuntament, el seu portaveu i regidor d'Emergències, Juan Carlos Caballero, que va assegurar que l'aposta de Sánchez per a liderar la llista a les eleccions del 29 de novembre per la província de València "era una delegada fugida".
"Acaba de fugir a Madrid perquè pareix que no confia molt que els valencians la vagen a triar com a alcaldessa de València", va sentenciar en una roda de premsa.
Ara hauran de desdir-se de les seues paraules, ja que enviar Catalá al Congrés dels Diputats suposa també duplicar les seues responsabilitats, amb l'agreujant que és alcaldessa de la tercera ciutat d'Espanya.
La decisió de nomenar-la, no obstant això, ha sigut exclusiva de Feijóo, al marge del partit en la Comunitat Valenciana.
Catalá ha publicat un vídeo en Instagram en què exposa que ha dit "sí" a la proposta de Feijóo. "València diu sí, sí a Espanya, perquè el nostre país i la nostra ciutat no poden esperar més", ha assenyalat.
"Continuaré sent alcaldessa de València, al servei de la ciutat i dels seus veïns, i també a partir de maig de l'any 2027, si els valencians volen, València serà sempre la meua màxima prioritat. Perquè el que començàrem en juny de 2023 ho vaig a continuar construint amb tots vosaltres", ha expressat.
La possibilitat d'este nomenament va començar a transcendir la vesprada d'este dijous, encara que es veia complicada inicialment. El motiu de l'elecció és que Gènova buscava un perfil potent i conegut per acompanyar Alberto Núñez Feijóo en una circumscripció tan important, segons diverses fonts.
Catalá no haurà de renunciar com a primera edil en ser compatible i també continuarà de candidata a l'Ajuntament en 2027. El que sí que haurà de deixar és el seu escó en Les Corts Valencianes.
Castelló i Alacant
Per Castelló, la consellera de Serveis Socials, Família i Infància, Elena Albalat, serà la cap de llista del PP al Congrés. La decisió de Gènova comporta que s'haja optat per desplaçar l'expresident de la Generalitat Alberto Fabra del número u a la Cambra Baixa que va ocupar en 2023. Anirà de u al Senat per esta circumscripció.
L'eixida d'Albalat comporta una remodelació del Consell que Juanfran Pérez Llorca haurà d'afrontar a pocs mesos de les eleccions autonòmiques.
Pel que fa a Alacant, anirà de número u Macarena Montesinos, actual diputada i secretària general del grup parlamentari popular.