El conseller de Sanidad, Marciano Gómez.
Comunitat

Sanitat convoca els sindicats per a negociar la jornada de 35 hores amb la proposta de còmput anual

La Conselleria que dirigix Marciano Gómez trasllada a les organitzacions el càlcul de l'aplicació de la mesura i les convoca per a dijous.

Més informació: La Generalitat planeja reduir a 35 hores la jornada dels funcionaris sense més personal i amb "millores d'eficiència"

Llegir en Català
Publicada
Actualitzada

La Conselleria de Sanitat que dirigix Marciano Gómez ha convocat els sindicats a la taula tècnica de treball el pròxim dijous per a abordar el decret del Govern valencià sobre la reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals per al personal sanitari.

El departament ha traslladat a les organitzacions -Satse, CCOO, UGT, Csif, CesmCV i Intersindical- la proposta de còmput anual de la mesura.

Així, la jornada bruta anual en aplicació de la jornada setmanal de 35 hores es traduïx en 1.827 hores a l'any. El descompte pel període vacacional bàsic a efecte de còmput són 154 hores, mentres que el descompte pel concepte de festius (14 del calendari oficial i 3 addicionals) són 119 hores i la llicència per assumptes particulars de 6 dies són 42 hores.

D'esta manera, la jornada ordinària efectiva general anual és de 1.512 hores.

La proposta de la Conselleria també inclou que el personal amb dret a dies addicionals de la llicència de lliure disposició i de vacances afegirà el descompte que corresponga sobre la jornada efectiva general disposada, a raó de 7 hores menys de treball per cada un d'estos dies, en els termes de la regulació pròpia d'estos drets.

Pel que fa als períodes de vacances, Sanitat planteja que passen a gaudir-se entre el 15 de juny i el 15 d'octubre, ambdós inclosos, i no entre juliol i setembre com fins ara.

Això s'hi afegix que només podran establir-se torns obligatoris de vacances durant els mesos de juliol, agost i setembre i que els períodes del 15 al 30 de juny i de l'1 al 15 d'octubre no podran ser imposats, sinó que seran de sol·licitud voluntària.

Durant estos dies es podrà gaudir el període vacacional que corresponga junt amb dies de lliure disposició sense solució de continuïtat, indica la proposta.

L'últim punt del document traslladat per la Conselleria assenyala que el personal funcionari gestionat per Sanitat assumirà la jornada setmanal de 37,5 o 35 hores, segons corresponga en raó del complement específic del lloc exercit, en els mateixos termes i condicions que s'establisquen per al personal funcionari de l'Administració de la Generalitat.