Tormenta a su paso por Valencia.
València

Les tempestes torrencials en la Comunitat deixen 186 l/m2 a Bejís (Castelló), granís i vents de més de 100 km/h

Els bombers de la Diputació de Castelló han intervingut per al rescat de sis persones que s'havien quedat aïllades en una furgoneta

Més informació: La Policia Nacional deté quatre persones d'un clan familiar per un tiroteig al barri de La Coma (València)

Llegir en Català
València
Publicada

Les tempestes registrades este dissabte en la Comunitat Valenciana han tingut una "intensitat torrencial" i fins i tot han descarregat granís i han deixat acumulacions d'aigua de fins a 186 litres per metre quadrat (l/m2) a Bejís (Castelló).

A més, segons l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) i l'Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), també s'han registrat vents de més de 100 quilòmetres per hora.

Cal recordar que tant l'interior nord i interior sud de Castelló com l'interior nord i litoral sud de València estan este dissabte en alerta taronja per pluges i tempestes.

Segons l'Aemet, s'ha registrat una tempesta d'intensitat torrencial molt focalitzada entre Bejís, Toràs i Teresa (Castelló).

A Bejís s'han acumulat 186,2 l/m2 entre les 15.00 i les 17.30, amb un màxim de 122,8 en només una hora, entre les 16 i les 17 hores, i una ratxa de vent de 101 km/h a les 16.20 hores.

L'estimació de precipitació acumulada en sis hores en base a dades radar confirma que la tempesta ha quedat estàtica durant un poc més de dos hores i molt focalitzada en l'Alt Palància.

Com a resultat de les tempestes intenses, sobretot en l'Alt Palància, "molts barrancs baixen plens d'aigua", d'acord amb l'Avamet.

D'acord amb les dades d'Avamet, pel que fa a les precipitacions del dia, per darrere de Bejís i Toràs, la localitat de Calles (València) ha sumat 74,9 l/m2 en la zona d'Alcotas. També han presentat dades significatives Sinarques (50,0 l/m2), en la província de València, i El Toro (46,6 l/m2), a Castelló.

Completen els principals registres de l'episodi Higueruelas (38,1 l/m2), Beniatjar (35,7 l/m2) i Alpuente (33,4 l/m2), a València, junt a Beniarrés (32,4 l/m2) i Gaianes (32,0 l/m2), a Alacant.

Respecte al vent, els valors més elevats del temporal s'han concentrat en la província de València: als 117 km/h de Vallés li han seguit la Granja de la Costera (107 km/h) i Benimuslem (101 km/h), segons Avamet.

Així mateix, en la província de Castelló s'han aconseguit els 100 km/h a Toràs i els 89 km/h a Castelló de la Plana. A València han destacat Quatretonda (96 km/h), Novetlè (95 km/h), Alzira (90 km/h) i Albalat dels Tarongers (90 km/h), mentre que a Alacant, Villena ha registrat 95 km/h.

Incidències

Durant este episodi de pluges, els bombers de la Diputació de Castelló han intervingut per al rescat de sis persones que s'havien quedat aïllades en una furgoneta en un camí de Bejís per un despreniment provocat possiblement per les pluges.

Tots els ocupants es trobaven bé, ha informat el cos provincial en X. Igualment, els bombers de Castelló han mobilitzat una unitat autonòmica a la retirada d'arbres caiguts en pista forestal a Bejís.

També s'ha mobilitzat el cos provincial a un incendi de vegetació causat possiblement per la caiguda d'un llamp a Ludiente. Fins al lloc s'han desplaçat una dotació, dos unitats de bombers de la Generalitat, un mitjà aeri i un coordinador forestal.

Més tard, s'han retirat els mitjans aeris a causa de la tempesta en la zona i han continuat treballant mitjans terrestres. L'evolució és positiva.

El Consorci Provincial de València ha informat que a Xàtiva els efectius han actuat per a realitzar treballs de sanejament d'un tendal al carrer Doctor Simarro a causa del vent.

El Centre de Coordinació d'Emergències (CCE) ha afegit que el cos provincial treballa "en múltiples casos". Els bombers dels ajuntaments de València i Castelló no registren de moment incidències.