El delantero de la Selección española Ferran Torres besando la Copa del Mundo el pasado domingo.
València

Sumar acusa Ferran Torres de "especular" amb l'habitatge: "Necessitem mesures valentes per a evitar que això passe"

Utilitza l'exemple del davanter per a subratllar la necessitat d'adoptar "mesures valentes" per a evitar que empreses i fons voltor especulen amb l'habitatge.

Més informació: Ferran de la meua vida!, així va ser la seqüència del gol alliberador que confirma una nova dinastia espanyola en el futbol mundial

Llegir en Català
Publicada
Actualitzada
Las claves

Las claves

Sumar acusa al futbolista Ferrán Torres de especular con la vivienda en Valencia a través de su fondo de inversión, Eleven Future Invest, que posee ya 20 inmuebles.

El partido pide medidas valientes para evitar la especulación inmobiliaria, proponiendo una ley que impida a empresas y fondos buitre comprar casas para este fin.

Sumar destaca el encarecimiento de la vivienda en los últimos años, comparando los precios actuales con los de 2010 en Valencia.

El Gobierno ultima un real decreto ley de vivienda que podría incluir prórroga de alquileres y otras medidas, pero encuentra posturas divididas entre sus socios parlamentarios.

Sumar ha posat en el punt de mira este dimarts al davanter de la Selecció Espanyola de Futbol Ferran Torres.

Només un dia després de la celebració a Madrid de la conquesta de laCopa del Món, el soci del Govern del PSOE acusa el futbolista de "especular" amb l'habitatge en la Comunitat Valenciana mitjançant unfons d'inversió.

El portaveu d'Habitatge en el Congrés de Sumar, Alberto Ibáñez, ha posat d'exemple a Eleven Future Invest, l'empresa del davanter, per a incidir en la necessitat de "prendre mesures valentes", com al seu juí suposa la proposició de llei del seu partit, "per a impedir que empreses i fons voltor puguen comprar cases per a especular"

Segons Forbes, Eleven Future Invest, l'empresa de l'autor del gol que va portar a la victòria del combinat nacional davant d'Argentina el passat diumenge, acapara ja 20 habitatges a València.

L'eurodiputat del PP i exministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, ha censurat que el diputat de Sumar carregue contra l'heroi de la Selecció.

"Espanya guanya el Mundial i el país està unit. Pablo Iglesias: "Honor a l'Argentina". Gabriel Rufián: "Els catalans només animem els jugadors catalans". Sumar: "Ferran és un malvat especulador". Els incomoda vore un país feliç. Apreneu a gaudir un poquet!", ha escrit en X.

Malgrat la seua crítica, el portaveu d'Habitatge de Sumar ha felicitat la Selecció pel seu recent triomf en el Mundial i ha fet un repàs de què coses han canviat entre el de 2010, quan també va guanyar Espanya, i el de 2026.

Entre estes, Ibáñez ha destacat que, encara que el salari mínim ha passat de 633 a 1.184 euros, l'habitatge s'ha encarit de manera notable, de manera que en 2010 un pis sencer costava a València una mitjana de 500 euros, i hui per eixe preu no dona ni per a una habitació en un pis compartit, ja que se'n va a una mitjana de 550 euros.

El decret d'habitatge

Per això, el diputat de Sumar s'ha mostrat confiat que durant el pròxim Consell de Ministres “pot haver-hi un reial decret que incloga les mesures, tant de lapròrroga i congelació de preus, com mesures valentes per a resoldre el problema de l'habitatge”.

Mesures que òbviament puguen permetre que Junts puga sumar-se a esta majoria i per tant incloguen tant l'acord polític per a desbloquejar l'IVA als autònoms com les mesures relatives a ajudar a l'adquisició de la primera vivenda”, va assenyalar Ibáñez.

El portaveu de Sumar ha definit esta decisió com “ineficaç però assumible des del punt de vista parlamentari”.

Sobre este assumpte, el ministre de Cultura i portaveu de Moviment Sumar, Ernest Urtasun, va afirmar este dilluns que "hi ha marge per a l'acord" amb els grups parlamentaris sobre el reial decret llei d'habitatge que ultima el Govern de coalició i que preveu aprovar en el Consell de Ministres de la pròxima setmana.

"Jo sempre he cregut, i ho continue pensant, que hi ha marge per a l'acord (amb els grups). Per tant, esta setmana és decisiva i continuarem treballant", va dir en una roda de premsa dels partits implicats en la refundació de la coalició Sumar (Moviment Sumar, IU, Més Madrid i els comuns).

Urtasun va explicar que els socis de Govern de PSOE i Sumar estan ultimant la negociació d'un nou reial decret llei amb mesures d'habitatge amb la intenció d'aprovar-lo en el Consell de Ministres de la pròxima setmana.

I s'ha mostrat optimista amb la possibilitat que siga convalidat posteriorment en el Congrés, després que l'anterior text decaiguera el passat mes d'abril pel rebuig de grups com Junts.

La pròrroga dels contractes d'arrendament és una mesura "imprescindible" per a Sumar, segons ha assenyalat el ministre, i estan disposats a incorporar mesures sol·licitades per Junts, com les bonificacions fiscals als arrendadors que baixen el preu dels lloguers.

Per la seua part, Podem va tornar a deixar clar este dilluns que no donarà suport a la convalidació del reial decret llei d'habitatge si inclou «mesures de dretes com serien nous regals fiscals als rendistes» i si no s'aprova al mateix temps una nova moratòria antidesnonaments.

Sense estes dos condicions, el reial decret llei "no podrà comptar amb el vot favorable de Podem", va assenyalar en una altra roda de premsa el secretari d'Organització i portaveu dels morats, Pablo Fernández, deixant la porta oberta a una abstenció, la qual cosa facilitaria la convalidació del text.