Temperaturas durante una pasada ola de calor.
Alacant

L'AEMET eleva a roig l'avís per altes temperatures a Alacant: arribaran fins als 44 graus este dimecres

La situació serà especialment adversa a causa de la presència d'un vent de ponent persistent entre les 13 i les 21 hores.

Més informació: Calor de mort a Alacant: 114 morts en el que va d'estiu a causa de les temperatures extremes

Llegir en Català
Alacant
Publicada

La província d'Alacant afrontarà este dimecres, 19 d'agost, una jornada de calor extrema. L'Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat l'avís roig al litoral nord alacantí per temperatures que podrien arribar als 42 graus en àrees del prelitoral, mentre que a l'interior i el litoral sud s'esperen màximes de fins a 40 graus.

L'avís roig romandrà actiu entre les 13:00 i les 21:00 hores, segons informa AEMET a Efe. La situació serà especialment adversa a causa de la presència d'un vent de ponent persistent, que afavorirà un acusat increment de les temperatures en bona part de la Comunitat Valenciana.

Al litoral sud de València, els termòmetres podrien arribar als 44 graus, mentre que al litoral nord d'esta província es preveuen màximes de fins a 43 graus.

Al litoral nord d'Alacant, l'AEMET estima que s'arribaran als 42 graus en determinades zones pròximes al prelitoral.

Avisos taronja i groc

A més de l'avís roig al litoral nord d'Alacant, l'AEMET ha establit el nivell taronja a l'interior i el litoral sud de la província, on s'esperen temperatures màximes de fins a 40 graus.

També hi haurà avís taronja a l'interior sud de València, amb màximes de 43 graus i possibilitat d'arribar localment als 44; a l'interior nord d'esta província, amb registres de fins a 39 graus, i al litoral sud de Castelló, on el llindar se situarà en els 39 graus, especialment al terç sud.

El nivell groc afectarà l'interior sud de Castelló, amb màximes de 38 graus, i l'interior i litoral nord d'esta província, on es preveuen temperatures de fins a 36 graus.

Previsió per a dijous

La situació continuarà sent calorosa dijous. A partir de les 13:00 hores, l'AEMET mantindrà l'avís groc al litoral d'Alacant i València, així com al litoral sud de Castelló, per temperatures màximes de fins a 36 graus.

A més, s'activarà un altre avís groc a l'interior sud de València per risc de tempestes entre les 12:00 i les 21:00 hores.

Mort per calor

La calor mortal que assota la província d'Alacant, amb municipis arribant als 42 graus, deixava ja 114 morts atribuïbles a les altes temperatures a finals de juliol.

Alacant afronta ja el segon gran episodi de calor extrema de l'estiu després d'una primera meitat de l'estiu de 2026 (període comprés entre l'1 de juny i el 15 de juliol), que ha sigut la més càlida de la sèrie històrica a Espanya.