El Español
Treintayseis
Vivir
|
Música

Alberto Mira "Berto": El músico gallego que visibiliza la salud mental

El artista revolucionó junto a su compañero Fer el panorama musical de Galicia con el grupo Verto. Ahora emprende nuevos proyectos, como un disco en solitario en el que habla de la depresión o un dúo con Marinha en el que recupera los ritmos urbanos que lo lanzaron a la fama
El músico gallego Alberto Miras "Berto".
@paolook_photo
El músico gallego Alberto Miras "Berto".
Ofrecido por:

Alberto Mira "Berto" es uno de los artistas más interesantes del panorama musical gallego. Iba para futbolista, pero terminó estudiando medicina en Santiago donde conoció a Fernando Peleteiro "Fer", con el que cosechó grandes éxitos con el grupo Verto. Ahora, este músico emprende nuevas aventuras, como un disco en solitario en el que visibiliza la salud mental, o un nuevo dúo en el que vuelve a crear hits que adorarán todos sus fans.

"Desde moi pequeno empecei a relacionarme coa música porque os meus pais obrigáronme a meterme nunha escola", recuerda Berto sobre el inicio de su relación con la música. "Non me gustaba o tema da interpretación, gustábame máis compoñer e gozar do instrumento. De feito, a día de hoxe téñolle noxo ás partituras, pero no que respecta a creación de música son un puto friki porque é o que máis me interesa", añade.

"Me encanta tu idioma, es tan riquiño"

Berto redescubrió el amor por la música cuando se fue a estudiar medicina a Santiago y conoció, entre otros, a su compañero Fer: "Ao estudar na Universidade coñecín xente que tocaba e deume moita envexa, compreime unha guitarra e volvín a empezar a tocar. Alí coñecín a Fer e comezamos a tocar xuntos, foi moi orgánico, ambos tiñamos ganas de sacar cousas. Eu xa tiña cousas feitas e dinlle a "turra" a Fer para sacar os temas e así xurdiu Verto".

El gran éxito de Verto es sin duda Oie Gayego, una canción llena de retranca sobre todos los clichés que tienen que soportar los gallegos fuera y dentro de Galicia con frases como "Me encanta tu idioma, es tan riquiño" o "Quizá por eso sois menos abiertos, ¿no?". Después de este tema llegarían otros todavía mejores, como Rebolando x ti, Pegadiño a ti o Todo o que che din. Temas urbanos en gallego con los que el grupo superó el millón de escuchas en Spotify.

Aquel gran éxito no fue fácil de sobrellevar, pero pasado el tiempo, Berto valora con cariño esa etapa que le ha permitido hacerse un hueco en la industria: "Eu nese tempo non estiven ben, polo que teño un recordo distorsionado, pero trouxo cousas boas á miña vida. Grazas a Verto podo dedicarme á música, temos un nome na música galega e a xente coñécenos".

"E quizais xa só canto para non sufrir"

Verto se acabó y Berto nació. No solo cambió una letra, sino que el artista se desvinculó por completo de su anterior proyecto, para expresarse y hacer su propio sonido: "Vivino de dúas maneiras moi diferentes, a nivel persoal moi orgulloso, pero deume moito máis curro e non tivo a mesma acollida, e claro, quedas un pouco fodido. Tamén é certo que son un desagradecido, porque ten moitas reproducións e vaime moi ben".

"E quizais xa só canto para non sufrir" dice Berto en su tema Bolero, ya que en este nuevo proyecto el artista se abrió en canal para hablar de todo lo que llevaba dentro: "Os conflitos de autoestima do que pensan os demais, únense a unha persoa que ten problemas de depresión e ansiedade", recuerda el artista sobre los problemas que se agravaron a raíz de la fama. "Non estaba moi ben para xestionar todo o que nos veu dunha forma sa", añade.

Un disco conceptual que narra una historia por capítulos y que el músico siente a flor de piel: "Ensaiando véñome abaixo porque o sinto dentro e estou moi unido a este disco. Agradézome a min mesmo, porque dentro de 50 anos pódoo volver escoitar e recordar esa etapa".

Una de las cosas más bonitas de este proyecto es que ha servido para que muchas personas puedan afrontar sus problemas de salud mental: "Díxome unha enfermeira que o estaba poñendo no seu grupo de apoio como exemplo nalgunhas fases, como exemplo de que se podía saír e tamén de que tes que ser optimista, pero de que non se cura dun día para outro. Moita xente tamén faloume cando o saquei para darme as grazas porque lles axudou a darse conta de que estaban mal e empezaron a ir a terapia". A verdade é que me fixo moita ilusión.

"Ela roboume a miña alma"

En su último proyecto, Berto vuelve a formar un dúo, en este caso con Mariña Paz "Marinha", con la que ha sacado un EP de seis canciones que incluye temas como Alma o O teu mandil donde el artista recupera ese estilo más urbano con ritmos de bachata o tecno-rumba.

"Empecei a quedar con Marinha porque lle motivava facer algo comigo. Fixemos algo xuntos por coñecernos, sacamos un EP de seis cancións, que a min sérveme para transicionar, xa que o meu seguinte disco en solitario terá unha movida máis comercial con reguetón. De feito no meu novo disco hai unha canción con ela".

El artista ha montado una banda junto a María Soa y Lorena Cachito, con la que hará una presentación el próximo viernes 8 de abril en la Sala Capitol de Santiago de Compostela. Allí tocará temas de su primer disco en solitario, del EP con Marinha y adelantará temas de su próximo trabajo: "Son dúas compañeiras moi boas, eu quería facer algo orgánico, pero non tivera tempo para facelo con Verto. Agora si que o puiden levar a cabo e quedei moi contento".

Sobre su primer proyecto, Verto, Berto deja una puerta entreabierta a una posible vuelta: "Por agora non ten pinta, porque despois do concerto en Madrid quedou como un capítulo cerrado. É o mítico que igual volvemos dentro dun mes ou igual volvemos dentro de dez anos e facemos un concerto gordos e calvos".

Vivir