El Español
Treintayseis
Actualidad
|
A Coruña

La Marea presenta alegaciones para proteger el patrimonio de A Maestranza en A Coruña

"Levantar un edificio de cinco plantas nun dos últimos espazos abertos da Cidade Vella e no que se conserva parte da muralla defensiva de A Coruña é propio dun modelo urbanístico que debería estar xa olvidado e superado", señala la portavoz municipal de la Marea Atlántica, María García
Uno de los terrenos del Invied en la Maestranza de A Coruña (Google Maps).
Uno de los terrenos del Invied en la Maestranza de A Coruña (Google Maps).
Ofrecido por:

La Marea Atlántica ha presentado alegaciones al nuevo Estudio de Detalle aprobado por la Xunta de Gobierno Local el 22 de julio para la edificación en la segunda de las dos parcelas de la Maestranza vendidas por el ministerio de Defensa. Un fraccionamiento del ED presentado hace un año para las parcelas 1 y 2, y que, según ellos, "en nada mellora o desastre urbanístico que propoñía o anterior, valorado moi negativamente pola Dirección Xeral de Patrimonio da Xunta".

"Levantar un edificio de cinco plantas nun dos últimos espazos abertos da Cidade Vella e no que se conserva parte da muralla defensiva de A Coruña é propio dun modelo urbanístico que debería estar xa olvidado e superado", señala la portavoz municipal de la Marea Atlántica, María García, que explica que "estamos ante unha fragmentación do Estudio de Detalle presentado fai un ano para as dúas parcelas, nun intento de acelerar a construcción na Maestranza".

Además, señala que "os problemas son exactamente os mesmos" y concreta que "va contra a protección do Campo de A Estrada, un espacio singular, próximo ao mar e con presenza de restos arqueolóxicos protexidos como Ben de Interés Cultural". "Xa en 2021 alegamos contra este proyecto, con propostas que non foron respondidas aínda polo goberno local. E por iso o volvemos a facer agora", explicó.

Según Marea, en sus alegatos señalaron que "o Estudio de Detalle presentado por Lipromo A Coruña, S.L.U. volve incumplir a protección da muralla da Coruña, ignorando completamente os informes do arqueólogo municipal". "Non respeta nin os límites da declaración da Cidade Vella de A Coruña como Ben de Interés Cultural del Conjunto Histórico-Artístico, aprobada en 1984, nin a Ley de Patrimonio Cultura de Galicia. As actuacións no subsolo que se precisan para levantar un bloque de cinco alturas son unha ameaza aos elementos arqueolóxicos e ao seu entorno", exponen.

"Mamotreto contrario a la normativa urbanística"

Sobre las parcelas de la Maestranza, desde Marea consideran el proyecto "un mamotreto contrario á normativa urbanística y ambiental". "O bloque de vivendas previsto para a Maestranza tamén infrinxe as Normas de Aplicación Directa previstas en la Ley do Solo de Galicia e tamén a normativa estatal básica. Conformaría unha barreira arquitectónica completamente fora de lugar na Cidade Vella, rompendo a unidade paisaxística deste conxunto histórico e artístico", aseguran.

Del mismo modo, critican que el proyecto incumple los criterios estratégicos de desarrollo urbano sostenible, recogidos tanto en la estrategia EIDUS Coruña (que mereció 15 millones de euros de fondos europeos en el mandato anterior), como en la la estrategia de Cambio Climático 2014-2020 y en la la Agenda Urbana 2030 de las Naciones Unidas.

"´´É hora de revisar os criterios de urbanización que se fixaron no PGOM de 2013, pensados para unha Coruña irreal que tería 300.000 habitantes en 2025, cando ahora somos 247.000”, concluye María García. Asimismo, desde el partido defienden que la parcela 2 de la Maestranza debería formar parte de la red de espacios libres de la ciudad.

Actualidad