Obras en la calle Carlos Cortina
València Ciutat

L'Ajuntament de València respon a Compromís sobre l'apartahotel de Benicalap: "Les obres compten amb llicència"

Papi Robles assegura que "hi ha coses que fan molt mala olor" i Juan Giner l'insta a acudir a la justícia "si té algun dubte".

Més informació: Oltra inicia el curs preelectoral als barris: ataca Catalá per "obres il·legals" per a construir apartaments turístics

Llegir en Català
València
Publicada

L'Ajuntament de València va respondre este dimarts a les noves acusacions de Compromís sobre les obres de construcció d'un apartahotel a Benicalap denunciades pels veïns.

Fonts municipals van insistir que les actuacions que s'estan fent al carrer Carlos Cortina compten amb la llicència d'obres. Este permís data del 28 de maig de 2025 i està signat pel regidor d'habitatge, Juan Giner, i el secretari general de l'Administració Municipal, Jonatan Baena.

En la resolució, concedixen a l'empresa Business Decision and Advice SL la llicència ambiental per a la instal·lació d'un apartahotel de 38 habitacions, amb un total de 93 places d'allotjament i autoritzen les obres contemplades en la declaració responsable presentada per la mercantil.

Segons l'expedient, estes obres consistixen en la reforma interior de la planta baixa per a adequar-la al seu nou ús. En concret, s'especifica que consistixen a modificar els buits de la façana existents, la distribució interior, els revestiments, les instal·lacions de fontaneria, sanejament, electricitat, il·luminació, ventilació i climatització.

Des del Consistori van remarcar que la tramitació de les llicències d'obres i activitats "és un acte reglat que, única i exclusivament, els tècnics municipals concedixen si s'ajusta a la legalitat". En qualsevol cas, el mateix regidor va assegurar dilluns que l'Ajuntament ha demanat informes jurídics sobre el cas.

Denúncia de Compromís

Respecte a la resolució de denegació difosa per la candidata de Compromís a les pròximes eleccions locals, Mónica Oltra, fonts municipals van afirmar que "correspon a una petició de la llicència que va fer l'empresa amb un projecte que excedia la superfície d'ús terciari recollida en el Pla General d'Ordenació Urbana".

En este context, la tensió entre Compromís i l'equip de govern va arribar este dimarts a un nou nivell, quan la portaveu local, Papi Robles, va insinuar que "alguna cosa feia mala olor". Giner va instar Robles a acudir a la justícia "si té algun dubte".

"Jo li diria a la senyora Papi Robles que aclarisca el que ha volgut insinuar sobre la meua persona, perquè jo personalment vaig anar a la Fiscalia, perquè jo personalment vaig comparéixer davant d'un jutjat d'instrucció per a explicar-ho absolutament tot", va afegir.

En esta línia, l'edil va assegurar que "va ser la Fiscalia qui va arxivar la causa". "No sé ella què està insinuant en este moment, però el que haurà de fer és explicar-ho en la Fiscalia i en el jutjat, perquè jo sí que vaig donar allí les explicacions. Si té algun dubte, que acudisca als jutjats i als tribunals, que allí estic encantat d'esperar-la", va concloure.

Minuts abans, Robles havia reclamat a l'equip de govern que mostrara la llicència per a este projecte turístic i va qüestionar si havien "reconduït les relacions" amb la promotora "que ho va denunciar".

Mónica Oltra, este dilluns durant la reunió amb veïns de Benicalap.

Mónica Oltra, este dilluns durant la reunió amb veïns de Benicalap. Compromís

Compromís va fer pública una resolució signada al juliol en què es denegava la llicència d'obres de reforma per a implantar l'activitat d'hotel apartament al carrer Salvador Cerveró amb Carlos Cortina per ubicar-se en un emplaçament on no és possible la implantació de l'ús terciari hoteler per superar-se els límits permesos.

En el document, el Consistori assenyalava que la mançana on se situa l'immoble té el 100% dels seus locals comercials en planta baixa ocupats per allotjaments turístics o hotelers, molt per damunt del límit del 15% que fixa la normativa municipal aprovada el passat març.

Segons va explicar Giner, l'empresa va aconseguir la llicència després de modificar el seu projecte per a ajustar-se a la normativa.

Des de Compromís van assenyalar que "la suposada llicència arriba després que la mateixa promotora que va portar Giner a un jutjat per un presumpte delicte de prevaricació en relació amb esta llicència i la d'Encarna Albarracín, també a Benicalap, decidira no recórrer l'arxiu de la causa i buscar, en paraules seues, reconduir relacions amb el consistori".