Condemnat a més de 17 anys de presó per agredir sexualment dos bessones menors amb les quals convivía a Castelló
L'home haurà d'indemnitzar amb 5.000 euros cadascuna de les xiquetes pels danys morals que patiren a conseqüència dels fets.
Més informació: La Policia investiga la troballa d'ossos a l'alcantarillat de Natzaret (València) i el seu possible origen humà
La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó per dos delictes continuats d'agressió sexual a menors a un home que sotmeté a tocaments i altres pràctiques de tipus sexual dos bessones.
Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia a través d'un comunicat, l'home haurà d'indemnitzar amb 5.000 euros cadascuna de les xiquetes pels danys morals que patiren a conseqüència dels fets.
A més, no podrà acostar-se a menys de 500 metres ni comunicar-se per cap mitjà amb elles, per un període superior a quatre anys al del compliment de la pena privativa de llibertat.
L'home va conviure entre setembre i novembre de 2024 a Castelló amb ambdues. Els fets començaren quan el condemnat i la seua dona, que tenien amistat amb la mare de les menudes, l'acolliren a sa casa al costat de les xiquetes, després que esta discutira amb la seua mare i àvia de les víctimes.
La sentència considera provat que, durant el període de convivència, el condemnat aprofitava els moments en què les bessones es dutxaven i no es trobava sa mare prop per sotmetre-les a tocaments en les seues parts íntimes i besar-les en la boca.
La situació es repetí en nombroses ocasions i, tot i que les germanes es negaven que l'home entrara al quart de bany, el penat argumentava que era sa casa i que havia d'organitzar i vigilar l'ús de la dutxa.
De fet, l'agressor arribà a retenir-les fortament i a tapar-los la boca si intentaven fugir o alertar sa mare.
En ocasions, quan les circumstàncies ho permetien, l'home les agredia en un dels llits de l'habitatge. Per evitar que contaren res, els deia que, si deien alguna cosa a sa mare, provocarien que li llevaren la custòdia i les anaven a separar d'ella.
Després de la sentència, la sala li imposa una pena d'inhabilitació especial per a qualsevol professió, ofici o activitat, siguen remunerats o no, que comporte contacte regular i directe amb menors, per un temps superior a cinc anys al de la pena de presó.
De tota manera, la sala recorda que esta encara no és ferma i es pot recórrer davant la Sala Civil i Penal del TSJCV.
En la seua resolució, la sala considera que les proves decisives del procediment són les manifestacions de les menors, el testimoni de les quals resulta creïble per al tribunal.
"La nostra impressió és que ambdós relats corresponen a situacions realment viscudes per les menors", detallen els magistrats, que no creuen que les declaracions siguen "producte de la invenció o de la imaginació" de les xiquetes, ni troben un motiu fals o il·legítim en la denúncia de la mare d'ambdues.