Catalá mobilitza el PP de València amb la necessitat d'un impuls de la seua gestió en la precampanya electoral
L'alcaldessa celebra un sopar en la ciutat i exhibix sintonia amb Gènova enmig de les pors sobre les expectatives en l'Ajuntament.
Més informació: Feijóo prepara un acte al costat de Pérez Llorca per l'augment d'afiliats per a reforçar la seua presència a València
L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha començat la mobilització del PP de la ciutat davant la necessitat del que molts dins del partit analitzen com una necessitat de donar un impuls a la seua gestió a menys d'un any d'eleccions.
La primera edil celebrarà un sopar este dijous en la falla Gayano Lluch, al barri de Benicalap, al costat dels regidors populars, representants dels districtes, afiliats i simpatitzants. Es tracta d'un acte per a fer balanç dels seus tres anys a l'alcaldia.
Encara que no és la primera vegada que Catalá convoca este tipus d'esdeveniment -al juny de l'any passat va commemorar l'equador del seu mandat al Palau de l'Exposició-, esta vegada s'interpreta com el tret d'eixida de la precampanya electoral.
En principi i si res canvia, està prevista l'assistència del secretari general del PP, Miguel Tellado, a més del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca. Tellado no és l'únic membre de Gènova amb qui l'alcaldessa de València pretén exhibir sintonia. Este dimecres participa en el Fórum Europa i serà presentada pel portaveu nacional del partit, Borja Sémper. Segurament es tracta d'un dels càrrecs amb qui més proximitat manté ara mateix.
Catalá no viu de manera molt intensa la vida orgànica del PPCV. Però la proximitat de les eleccions de maig de 2027 obliga a moure's. Màxim quan existix un temor dins de la formació sobre les expectatives electorals a la ciutat de València, segons reconeixen diverses fonts.
No és que es done per feta la pèrdua de l'alcaldia -les enquestes que manegen els populars donen la victòria a Catalá-, però sí es qüestionen uns sondejos que o els mantenen els mateixos regidors o dibuixen la caiguda en un edil, amb un important creixement de Vox.
Després de tres anys governant l'Ajuntament, hi ha qui no fa bots d'alegria dins del partit amb esta foto. A això s'afig el qüestionament de certs aspectes de la gestió. Des de la congestió del trànsit, els problemes de mobilitat i de transport públic, els terminis de les grans obres com Colón, Pérez Galdós, Sant Agustí i la Plaça de l'Ajuntament (que mai arriba) o el fet de l'escassa visibilitat d'algun gran projecte emblemàtic o transformador de ciutat.
Per este motiu, dins del PPCV es veu necessari eixe impuls de la gestió en els mesos que queden fins a les eleccions.
Actes de Mompó i Feijóo
Però si es parla de mobilitzar el partit, Catalá no serà l'única en fer-ho. Només dos dies després del seu sopar, el dissabte 20, el president de la Diputació de València, Vicente Mompó, celebrarà un gran dinar a Sueca. Espera reunir prop de mil persones. Una nova exhibició de força del dirigent popular que també té les seues lectures.
Mompó porta cada vegada una més indissimulada estratègia d'aparéixer com una alternativa viable a Pérez Llorca en el lideratge del partit.
Una posició que manté davant el silenci (oficial) de Gènova sobre la ratificació de l'actual president de la Generalitat com a candidat i la celebració d'un congrés. Mentre la direcció nacional no mou fitxa -malgrat que el calendari que fins fa poc es manejava apuntava a conclave en tardor-, en el PP valencià tot es mou.
Cadascun amb els seus actes, amb algun acostament curiós -com el de Catalá i Mompó, que malgrat no ser els millors amics de l'univers inclús van compartir un dinar fa poques setmanes- i amb més incògnites que certeses en l'orgànic.
De fet, tal com va informar EL ESPAÑOL, si hi ha una gran cita pendent de fixar en el calendari i que podria celebrar-se pròximament és l'acte que el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, té previst al costat de Pérez Llorca a València.