Anselmi, a la derecha, visitando el Martínez Valero.
Elx CF

Anselmi arriba a l'Elx "en el moment just" per a elevar el llegat de Sarabia

El tècnic argentí inicia la seua etapa amb el repte de donar continuïtat a un projecte que va aconseguir la permanència mentre el club afronta un mercat obert i amb decisions clau en la plantilla.

Més informació: Eder Sarabia i Aleix Febas abandonen entre llàgrimes el projecte de l'Elx

Llegir en Català
Elche
Publicada

Matías Anselmi ja té en les seues mans el timó de l'Elx. El tècnic argentí aterra a la banqueta il·licitana en un moment clau del projecte, amb l'objectiu de donar continuïtat a el que va construir Eder Sarabia i, al mateix temps, elevar el nivell competitiu d'un equip que va assegurar la permanència en l'última jornada del passat campionat.

"Anem a continuar construint des del sòl que es va deixar, però creient que es pot fer millor", va assenyalar el preparador en la seua presentació, en la qual va deixar clar que la seua intenció no és trencar amb el passat immediat, sinó evolucionar-lo.

Anselmi va mostrar respecte pel treball del seu antecessor i va reconéixer fins i tot que té previst sopar amb ell en els pròxims dies per a conéixer de primera mà alguns detalls del funcionament de l'equip. "Hi ha moltes coses de l'any passat amb les quals em sent identificat", va apuntar.

El bonarenc, de 40 anys, arriba amb una idea molt definida de joc, basada en la intensitat, el protagonisme amb baló i la pressió després de pèrdua. Un model que busca equips amb iniciativa i capacitat per a sotmetre el rival a través del baló.

"M'agrada tindre la pilota perquè si la tinc estic més prop de guanyar. I també defensar amb la pilota", va resumir, en una de les frases que millor definix la seua proposta.

Més enllà de l'estil, Anselmi va insistir que l'objectiu no ha de limitar-se a la permanència. El nou tècnic de l'Elx vol un equip competitiu des del primer dia, amb marge per a créixer durant la temporada i sense renunciar a ambicions majors.

"Competir és donar el màxim sense importar el resultat", va afirmar, al mateix temps que va subratllar la importància de construir un bloc sòlid i reconeixible.

L'entrenador, un dels set candidats valorats pel club per a dirigir l'equip, també va assumir que el mercat marcarà bona part de l'estiu a l'Elx, en un context condicionat a més per la disputa del Mundial. "Serà un mercat llarg i diferent, però cal competir des del primer dia", va advertir.

En el pla tàctic, Anselmi va avançar la seua intenció de millorar alguns aspectes defensius de l'equip i consolidar una estructura més estable en camp rival, un dels punts que considera clau per a donar un salt competitiu.

Sense por a les vendes

El director general de l'Elx, Pedro Schinocca, va defendre la estabilitat econòmica del club en plena planificació de la plantilla i va assegurar que l'entitat no està obligada a desprendre's dels seus principals jugadors malgrat l'interés del mercat.

"Benvingut siga que els jugadors de l'Elx siguen apetibles en el mercat", va assenyalar, en referència a futbolistes com Álvaro Rodríguez o David Affengruber. Schinocca va insistir que el club manté el control de la seua planificació i travessa una situació d'ordre financer. "L'Elx és un club ordenat que no necessita vendre", va afirmar.

El dirigent, no obstant això, va reconéixer que el mercat serà llarg i amb múltiples factors externs. En el cas d'Álvaro Rodríguez, va recordar que el davanter compta amb contracte en vigor, encara que sense tancar escenaris futurs. "Comptem amb ell, però el mercat dirà. Sempre defendre'm els interessos de l'Elx", va sentenciar.