València
Publicada

El València CF ha rebut ofertes no vinculants que arriben als 170 milions en la subhasta que realitza per a vendre les parcel·les de Mestalla. Les pujades més altes, segons ha pogut confirmar EL ESPAÑOL, estan liderades per fons estrangers.

Es tracta d'ensenyes que no han transcendit fins hui a causa de l'hermetisme amb què el club maneja el procés de venda, subjecte a estrictes clàusules de confidencialitat. Un tapado es pot endur el gat a l'aigua.

La informació circula amb retard, fins al punt que bona part dels aspirants que acaben de transcendir són companyies ja descartades o que es troben lluny de les propostes més altes.

Una de les aliances empresarials ben posicionades és la que conformen la promotora Pryconsa i el grup Atitlan, que assumirien, respectivament, el desenvolupament residencial, per una banda, i terciari, per una altra -les oficines i les botigues-, tal com va informar Economía Digital.

Està per vore si esta aliança empresarial espanyola és capaç de mantindre el pols inversor de les propostes que lideren els fons estrangers, que són fins hui els que més milions s'han mostrat disposats a desembossar.

Hi ha pujades entre 150 i 170 milions, com va detallar Tribuna Deportiva. Este periòdic ha pogut confirmar que són diverses les situades en la forqueta més alta.

En qualsevol cas, no té per què guanyar necessàriament la puja més alta. Els temps de pagament i la solvència dels aspirants seran també determinants per al València CF a l'hora d'escollir, atés la necessitat de liquiditat que té per a afrontar la construcció del seu nou estadi.

En concret, el club vol amortitzar com més prompte millor el deute contret amb Goldman Sachs per a lliurar-se del pagament d'abultats interessos la pròxima temporada, circumstància que li permetria millorar de manera notable el seu fair play financer.

Al València CF es respira optimisme davant la marxa del procés, per la nodrida competència de les pujades i la quantitat d'estes.

Com va revelar Levante-EMV, al mateix han concorregut, almenys en alguna fase, ensenyes com Neinor, TM Grupo Inmobiliario, ABU, Culmia o Admara.

D'entre totes, només Neinor, companyia espanyola però recolzada pel potent múscul inversor de fons internacionals, encaixa amb la categoria de les favorites exposada per este periòdic.

Pis més cars

En cas de confirmar-se una venda per fins a 170 milions, els pisos de Mestalla acabaran sent encara més cars del que es preveia. Com va subratllar este periòdic, tal circumstància i l'elevada inversió ha deixat fora de joc les companyies valencianes de referència en la promoció immobiliària.

"Ens exigix vendre 400 pisos a quasi un milió d'euros. Són moltes vivendes cares. Estem acostumats a vendre a eixos preus, hi ha mercat. Però no és el mateix vendre 20 que 400. Fa vertigen afrontar un volum tan gran".

És la reflexió compartida per promotores que van analitzar inicialment l'adquisició del solar de l'estadi de Mestalla en el marc de la subhasta oberta pel club. Els seus comptes eren les següents.

Vista de l'estadi de Mestalla. EE

"Si el València CF vol almenys 140 milions d'euros per les parcel·les, això significa que el comprador pagarà 1.700 euros per metre quadrat d'edificabilitat, per metre de sostre, i que haurà de vendre car, entre els 6.000 i els 8.000 euros per metre quadrat de sostre".

Amb estes xifres, una vivenda de 100 metres se situaria entre els 600.000 i els 800.000 euros sense extres ni impostos. Tal import, junt amb el cost de places de garatge i trasters i el corresponent 10% d'impostos, situarà el preu de moltes de les unitats "en quasi un milió".

Per descomptat, hi haurà vivendes de diferents tipologies. Les més xicotetes i més baixes resultaran més econòmiques, de la mateixa manera que els àtics, la resta de plantes altes i les de major grandària tindran segur preus de set xifres.

El València CF ultima al costat de CBRE la subhasta, que podria concloure en poques setmanes amb l'adjudicació definitiva.

Edifici icònic

Com va revelar este periòdic, el nou planejament aprovat per al solar permetrà la construcció en el lloc d'un "edifici icònic" dels més alts de València, de 29 plantes i 107,7 metres d'altura.

Així consta en l'estudi volumètric encarregat pel València CF a Tes Enginyers, al qual va tindre accés EL ESPAÑOL, que va traslladar a la superfície l'edificabilitat sota rasant que havia sigut concedida al club perquè maximitzara els seus ingressos.

Volumetria inicial i l'actual amb l'edifici icònic. EE

La parcel·la compta amb una edificabilitat de quasi 100.000 metres quadrats, i el València CF espera, malgrat els dubtes dels promotors, superar la mencionada xifra de 150 milions d'euros.

Gesvalt Societat de Taxació SA va valorar l'immoble en 148,94 milions en una taxació que es va encarregar en realitat per a aportar la parcel·la com a garantia de cobrament dels préstecs subscrits pel València CF a través de Goldman Sachs.

La xifra va sorprendre en el sector perquè l'última oferta coneguda pel sòl, la d'ADU Mediterráneo, va ser de 140 milions d'euros en 2019, quan el mercat estava molt menys tensionat que ara.

La parcel·la compta exactament amb una superfície edificable de 97.225 metres quadrats, segons les xifres detallades aleshores per ADU.

Del total, 55.769 poden ser destinats a vivenda -aleshores foren projectades cinc grans torres, i altres 41.456 als apartats terciari i comercial.