El grup sanitari Ribera ha incorporat al Dr. Joaquín M. López com a nou director corporatiu de l'Àrea Privada, un nomenament amb el qual la companyia reforça la seua estratègia de creixement orgànic i inorgànic i consolidació de l'àrea privada.
D'esta manera, el grup "avança en el desenvolupament d'una proposta assistencial diferencial", basada en l'excel·lència clínica, la innovació i l'experiència del pacient. La seua incorporació es farà efectiva el pròxim 1 d'octubre.
El Dr. López és Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Universitat de Navarra i especialista en Medicina Familiar i Comunitària, i compta també amb una sòlida formació en gestió i direcció empresarial. És Executive MBA per IE Business School i ha completat programes d'alta direcció i gestió sanitària en institucions com IESE Business School i Harvard Business School.
Amb una trajectòria professional en el sector sanitari de més de 25 anys, on ha ocupat posicions d'alta responsabilitat en companyies referents del sector sanitari i assegurador, com Sanitas, Mutua Madrileña, SegurCaixa Adeslas i en els últims anys en HM Hospitals.
Des de la seua nova responsabilitat, liderarà el desenvolupament de l'Àrea Privada de Ribera, amb especial atenció a la coordinació dels centres, la direcció de negoci i operacions, el desenvolupament corporatiu, la relació amb les companyies asseguradores i la transformació digital de la salut.
“La incorporació del Dr. Joaquín M. López reforça la nostra aposta per un creixement responsable i sostenible, recolzat en el talent, la innovació i una visió a llarg termini. La seua experiència i coneixement del sector seran fonamentals per a continuar desenvolupant una proposta que aporte valor als pacients, als professionals, als nostres col·laboradors i al conjunt del sistema sanitari”, ha assenyalat Pablo Gallart, conseller delegat de Ribera.
Ribera continua amb el seu pla de desenvolupament i diversificació, amb activitat en l'àmbit públic i privat, laboratoris, innovació, compres, projectes internacionals i centres especialitzats.
Creixement de Ribera
En el període 2025-2026, un exercici considerat clau per a l'organització, el grup sanitari va combinar creixement i reorganització interna per a reforçar la seua governança, transparència i capacitat d'inversió.
El grup Ribera va tancar l'any passat com el segon grup de salut a Espanya per volum de facturació, amb més de 3,7 milions d'actes assistencials i un increment d'activitat del 15%.
També en l'àrea d'investigació i docència, va incrementar en un 75% el volum de publicacions científiques, va formar prop de 2.000 professionals en els seus centres, i va tornar a situar-se en el rànquing de les 100 millors empreses per a treballar a Espanya.
En el primer semestre d'enguany ha tancat l'adquisició del grup HCB Hospitals en la Comunitat Valenciana, amb la major inversió feta pel grup en l'àmbit privat fins a la data.
