València
Publicada

Una nova dana este cap de setmana podria deixar acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en unes 24 hores.

Així ho ha advertit el conseller d'Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, que ha presidit durant la vesprada d'este divendres una reunió de coordinació en el Centre de Coordinació d'Emergències de la Generalitat.

"Vull transmetre a la ciutadania que ens trobem davant d'una nova dana, la dana Adam, que és el nom que li ha donat l'Agència Estatal de Meteorologia, i que per tant hem de prendre totes les mesures de precaució, autoconsciència de la situació i mesures d'autoprotecció", ha assegurat.

Per a este dissabte les previsions respecte a les precipitacions més importants afecten el litoral sud d'Alacant i en general tot el sud de la província, amb un pronòstic de fins a 30 litres per metre quadrat en una hora.

"Però el més important començarà diumenge al voltant de la mitjanit, és a dir, en la matinada de dissabte a diumenge, quan s'activa l'avís taronja de l'Aemet", ha dit el conseller.

"Estem parlant d'acumulacions de més de 150 litres per metre quadrat en 12 hores, que poden arribar en alguna zona a aconseguir els 300 litres en 24 hores. Açò suposa una possibilitat important d'inundacions", ha afegit.

Actualment, l'avís taronja està en el litoral sud i l'interior sud de la província d'Alacant i el litoral nord de la província de Castelló, i Aemet "no descarta que es puga produir un avís roig per eixe cúmul de precipitacions", ha explicat.

Demà dissabte a les 12:00 es tornarà a celebrar una reunió per a avaluar la situació.

De moment, la Generalitat ha reforçat el servici de bombers forestals, el Centre de Coordinació d'Emergències i la sala del 112.

"És molt important que es seguisquen els canals oficials per a informar-se sobre la situació. Diumenge és quan s'esperen les pluges més intenses. No es descarta que les tempestes puguen arribar al litoral nord de la província de València", ha reiterat Valderrama.