L'Hércules ja coneix el camí que haurà de recórrer la pròxima temporada en el grup 2 de Primera Federació. La composició dels dos grups de la categoria va quedar definida este dimecres després d'una distribució realitzada per la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF), atenent l'opinió dels clubs participants i als seus interessos, amb l'objectiu de prioritzar l'estalvi econòmic derivat dels desplaçaments.
L'equip alacantí tornarà a enfrontar-se a vells rivals com els clàssics Múrcia, Cartagena o Nàstic, als quals se sumen en esta ocasió altres amb els quals també va mantindre pugnes en el passat, com Sant Andreu o Jaén.
D'entre tots els rivals destaca el Real Zaragoza, acabat de descendir del futbol professional i un dels grans pel palmarés del futbol espanyol. També s'incorporen el Real Madrid Castilla, absent la passada temporada d'este grup, a més del Huesca, un altre descendit, i el Rayo Majadahonda, ascendit de Segona RFEF.
La presència del Zaragoza retorna a l'Hércules un dels enfrontaments amb més tradició de la seua història. Ambdós clubs van protagonitzar durant dècades intensos duels tant en Primera com en Segona Divisió, especialment entre finals dels anys setanta i la primera dècada del present segle, quan coincidien de manera habitual en el futbol professional.
La rivalitat esportiva entre alacantins i aragonesos va deixar desenes d'anècdotes i partits d'enorme transcendència, amb ascensos i permanències en joc.
Al costat del Zaragoza, l'altre gran atractiu serà el Real Madrid Castilla. El filial blanc torna al grup de l'Hércules després de no haver coincidit la passada temporada i afegix un altre rival de màxim nivell competitiu i mediàtic.
El Castilla manté cada temporada l'obligació de lluitar per les posicions de privilegi i sol comptar amb alguns dels joves talents més prometedors del futbol espanyol.
Detall del mapa amb els grups que formen la Primera RFEF, en roig el 2, on juga l'Hércules.
La resta de la composició a penes presenta variacions respecte a l'exercici anterior. El grup manté una marcada presència d'equips procedents de l'arc mediterrani i del centre peninsular, amb representants de Catalunya, Aragó, Madrid, la Regió de Múrcia i Andalusia, a més de l'Ibiza com a únic representant balear.
La Comunitat de Madrid serà, junt amb Andalusia, la comunitat autònoma amb més representació. Competiran Alcorcón, Atlético Madrileño, Rayo Majadahonda i Real Madrid Castilla, mentre que els equips andalusos seran Algeciras, Antequera, Joventut de Torremolinos i Real Jaén.
La Regió de Múrcia tornarà a tindre un protagonisme important amb el Real Murcia, el Cartagena i l'Águilas, mentre que Aragó comptarà amb el Zaragoza, l'Huesca i el Teruel. Catalunya repetirà amb Europa, Gimnàstic de Tarragona i Sant Andreu, i l'Ibiza tornarà a ser l'únic representant balear.
El Vila-real B compartirà de nou grup amb l'Hércules, per la qual cosa tornaran a repetir-se els derbis autonòmics de la passada campanya.
