Agents de la Policia Nacional han detingut en la ciutat alacantina d'Elx, dos hòmens, pare i fill de 56 i 30 anys d'edat, com a presumptes responsables d'un delicte de tràfic de drogues, després de descobrir-se que estaven distribuint substàncies estupefaents a domicili utilitzant motocicletes per a això, el que comunament es coneix com "telecoca".
La investigació es va iniciar arran de rebre's informació sobre la possible existència d'un domicili situat en el barri il·licità de Carrús, des d'on es podria estar distribuint substàncies estupefaents a l'engròs.
De la investigació se'n van fer càrrec els agents del Grup d'Estupefaents de Policia Judicial de la Comissaria de Policia Nacional a Elx, qui van centrar les seues investigacions inicials en la ubicació del domicili i la identificació dels seus habitants, tal com han detallat a través d'un comunicat.
Després d'esbrinar-se la ubicació i determinar-se que els objectius eren dos hòmens, pare i fill, amb diversos antecedents previs per delictes relacionats amb el tràfic de drogues, els investigadors, a través del treball de camp realitzat sobre l'habitatge, van poder determinar que els investigats realitzaven curts desplaçaments en motocicleta a altres domicilis.
No obstant això, no sempre eren els mateixos, ja que accedien als portals on solia estar esperant-los alguna persona amb qui es reunien un breu espai de temps per a després tornar a l'habitatge de nou.
A més, van poder apreciar com quan es desplaçaven en el ciclomotor, prenien nombroses mesures de seguretat, possiblement per a detectar si estaven sent seguits, donant fins i tot diverses voltes a la mançana del seu domicili abans d'introduir-se en el garatge.
Finalment, després de reunir els indicis probatoris suficients, els agents van dur a terme una entrada i registre en l'habitatge dels investigats, baix l'autorització judicial pertinent, on ambdós van ser detinguts i en el qual es van confiscar 95 grams de cocaïna, 5.605 euros en efectiu, una balança de precisió i diversos estris destinats a la distribució a l'engròs de substàncies estupefaents.
De la mateixa manera, es va intervindre un dels ciclomotors utilitzats pels arrestats per als desplaçaments als domicilis als quals portaven la droga, trobant-se en el portaobjectes del mateix més evidències útils per a la investigació que també van ser intervingudes.
Els detinguts, després de la pràctica de les diligències policials, van ser posats a disposició dels jutjats d'instrucció de guàrdia de la localitat d'Elx.
