El Español
Treintayseis
Vivir
|
Salud

Alcaldes del BNG suscriben un manifiesto en defensa de la sanidad pública

El manifiesto incluye un decálogo de propuestas para darle la vuelta a los recortes y privatizaciones
BNG
Ofrecido por:

Los alcaldes de los ayuntamientos de Galicia liderados por el BNG se han reunido este sábado, 28 de enero, en Santiago, convocados por la líder del partido, Ana Pontón. Todos han suscrito un manifiesto en defensa de la sanidad pública, donde declaran que no van a asumir que se ponga en peligro el derecho a la salud de los ciudadanos.

"Os concellos do BNG non imos aceptar como normal que haxa listas de espera de até 15 días para poder ter unha cita presencial nos centros de saúde; nin que haxa PACs sen facultativos; nin que se supriman as urxencias en primaria; nin que haxa miles de nenos e de nenas nos nosos concellos sen pediatra asinado; nin que a nosa veciñanza teña que soportar urxencias hospitalarias saturadas con horas de espera para recibir atención", indican en el manifiesto.

https://twitter.com/anaponton/status/1619360059091476483?s=20&t=cC3m6hp2MifgMftFztlqJw

Los alcaldes del BNG reafirman que serán "axentes activos na defensa dunha sanidade pública de calidade e universal", y piden al gobierno de Rueda "que rectifique a súa estratexia de acoso á sanidade pública a base de recortes e privatizacións, que pon en risco a saúde e a vida dos nosos veciños e veciñas e do conxunto da cidadanía".

Pontón destacó que esta iniciativa viene motivada porque "a situación é límite". "De aí o manifesto de apoio á sanidade pública contra a voadura programada dun PP que se ten convertido nun perigo para a saúde dos e das galegas". El manifiesto incluye un decálogo de propuestas para darle la vuelta a los recortes y privatizaciones.

Pontón añadió que existe "unha total falta de planificación do Goberno do PP que, durante anos, nada fixo para afrontar o relevo do persoal sanitario malia  coñecer as xubilacións previstas", denunció, mientras recordó "un déficit de persoal derivado desa deliberada inacción política ao que se suma a precariedade e o maltrato laboral os e as profesionais, o que fai que fuxan sobre todo na atención primaria, como demostra que unha parte importante das prazas MIR non se cobren o que, tras facer a formación en primaria, unha parte significativa renuncia á praza".

Igualdad ante la enfermedad

"Hoxe volvemos dicir alto e claro que queremos unha sanidade pública forte, que non imos permitirlle ao PP que continúe demolendo unha conquista que ten detrás tanto esforzo, porque é a garantía de que todas as persoas son iguais ante a enfermidade. O BNG non quere un sistema no que en vez de pedirche a tarxeta sanitaria, che piden a tarxeta de crédito, ese é o modelo que defende o PP e implica un retroceso que non podemos permitir baixo ningunha circunstancia", concluyó Pontón.

El manifIesto incluye un decálogo de propuestas para sacar a la atención primaria del colapso, reducir las listas de espera y garantizar que, por ejemplo, "todos os nenos e as nenas, con independencia do seu lugar de residencia, teñan pediatra asinado", exponen los nacionalistas, que piden más inversión en Atención Primaria.

Proponen un Plan de choque de 200 millones de euros para atención primaria; el incremento progresivo de la inversión hasta alcanzar el 25% del total del presupuesto destinado a Sanidad, recuperar las gerencias y presupuestos específicos y con capacidad resolutiva y un plan de choque para acabar con las listas de espera en atención hospitalaria.

Otras propuestas son: dotar a los centros de salud de nuevos servicios de psicología clínica, terapia ocupacional, podología u optometría; reabrir todas las consultas cerradas durante la pandemia, un plan de retorno, captación y fidelización del personal sanitario y un servicio de transporte sanitario urgente de los medios necesarios (ambulancias medicalizadas o personal cualificado).

Vivir